۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

زیبایان در امریکا در طول عمر 230000 دلار بیشتر از دیگران درآمد کسب می کنند.

اینکه زیبایان به طور متوسط درآمد بیشتری دارند موضوع شناخته شده ای است. مطالعه ای اخیر که در مجله هفتگی نیویورک تایمز چاپ شده نشان می دهد که درآمد آدم های زیبا، در طول عمرشان، 230000 دلار بیشتر از کسانی است که "کمتر از متوسط زیبایند". البته باید توجه کرد که زیبایی موضوعی نسبی است. (به قول سهراب: "قشنگ یعنی دیدن عاشقانه اشکال" و نه هر چشمی هر کسی را عاشقانه بنگرد). در مطالعه نشان داده شده است که مردان "با زیبایی کمتر از متوسط" 17% و زنان "با زیبایی کمتر از متوسط" 12% کمتر درآمد کسب می کنند. دلیلش هم این است که مردان به هر حال به دنبال کار می روند ولی زنان زشت تر بیشتر از بقیه خانه نشینی را انتخاب می کنند (با توجه به اینکه میدانند درآمدشان به دلیل زشتیشان کمتر خواهد بود از کار منصرف می شوند.)
آنهایی که با بازار کار امریکا آشنایند می دانند که گاهی در این بازار، افراد از شرکتها به دلیل تبعیض در محیط کار شکایت می کنند. مثلا در بعضی از موارد مطرح شده در دادگاهها، فرد بر علیه تبعیض، به دلیل سن بالا یا به دلیل اینکه زن است، شکایت می کند. مسئله این است که تا به حال کسی به دادگاهی، با این ادعا که به دلیل زشتی مورد تبعیض قرار گرفته، بر علیه شرکتی شکایت نبرده است. دلیلش البته، قابل درک است.

دانیل هامرمش از دانشگاه آستین این مطالعه را انجام داده است.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
به نظر میاد رابطه علی برعکس باشه یعنی چون افراد درآمد پایینی داشتن نتونستن خیلی به سر و وضعشون برسن و زشت تر دیده شدن نه اینکه چون زشت تر بودن درآمد کمتری داشتن.
مثلا کسی که پول داره اگه یه دندونش خراب بشه میتونه اونو درست کنه ولی کسی که پول نداره مجبوره دندونش رو بکشه که مسلما باعث میشه زشت تر به نظر برسه
اگه خود شما هم یه نگاهی به بچه های دبستانی بالا شهری و پایین شهری کنید متوجه میشید که بچه های بالا شهری تا حدی خوش تیپ تر از پایین شهری ها به نظر میرسن علتشم دست رسی بیشتر به حمام و کرم و... است.به نظر نمیاد زیاد این تحقیق درست باشه

حجت قندی گفت...

به ناشناس:
سلام
نکته شما درسته. باید توجه کرد که اونچه که داده ها در چنین مطالعه ای نشون می ده رابطه بین دو متغیر هستش. و نه رابطه علی و معلولی رو. به عبارتی داده ها کرولیشن رو نشون می ده نه کازیشن.

Masoud گفت...

مطلب بسیار جالبی بود. بحث تغذیه و بهداشت هم با پول بدست میاد که نقش زیادی در وضعیت ظاهری دارند.

جناب آقای قندی، اگر امکان دارد نشانی ایمیل شما را داشته باشم تا چند سوال رو از شما بپرسم بسیار سپاسگذار خواهم بود

ارادتمند.
مسعود

حجت قندی گفت...

به آقا مسعود:
حرف شما در مورد تغذیه درست هست و باید در مطالعه در نظر گرفته بشه (یا شده باشه)
ایمیل من hghandi در یاهو هست. ممنون

ساسان گفت...

درود

شغلهای پر درآمدی همچون خوانندگی و هنر پیشگی نیاز به زیبارویی دارد

و کی از داشتن همکار زیبا بدش می یاد(فرصت شغلی بیشتر).

انجام کارهای بد از طرف خوشگلها قابل قبول تر تا زشت ها

سپاس
ساسان