۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

"توصیه پرفسور چینی در زمان ایجاد سکته" چرت و پرت است.

خبری از جهان نیوز هست که سایت های خبری مختلف مانند الف هم آن را با بی مسئولیتی تمام منعکس کرده اند. اینکه "پروفسور چینی!" گفته "اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر ۱۰ انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود." یا اینکه "اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند." و " بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود."!!!!!
واقعا جای تاسف است که با وجود این همه منابع معتبر و علمی، انرژی صرف این می شود که ایمیل های چرت و پرت ترجمه شود و به عنوان علمی در اختیار مردم ساده دلی قرار گیرد که ممکن است به توصیه عمل کنند و باعث مرگ عزیزانشان شوند. این سایت که کار یک نورولوژیست است کل ادعاهای "پروفسور چینی!" را رد می کند و مسخره می خواند. این هم سایت موسسه ملی سکته و اختلالات عصبی امریکا است که کارهایی را که در هنگام سکته مغزی باید انجام شود آموزش می دهد. این موسسه زیرمجموعه ای از موسسه ملی سلامت امریکاست که موسسه بسیار با اعتباری است. این هم ویدئوی هشت دقیقه ای که همین موسسه تهیه کرده است که نگاه کردنش برای همه ما لازم است.

پ.ن. خانم فرزانه احمدی لطف کردن و سایت نورولوژیست رو ترجمه کردن و گذاشتن توی این وب سایت. یک نگاهی بندازین. برای من که مفید بود. خیلی ممنون. اگه کسی فرصت کنه و اون یکی از منابع معتبر ذکر شده در این زمینه رو ترجمه کنه می تونیم این ترجمه رو اینجا بگذاریم یا حتی به روزنامه ای داخلی برای انتشار بدیم. سپاس.

۱۱ نظر:

رضا گفت...

سلام .
دقيقا درست ميگين شما . متاسفانه ايميل هايي از اين دست روزانه بين افراد رد و بدي ميشه و بد تر از اون اينه كه داره توي سايت هم منتشر ميشه .

ناشناس گفت...

سلام
من فکر نمیکنم بشه خیلی راحت لقب چرت و پرت به این اظهارات داد.
من در چین زندگی میکنم شما میدانید وقتی سرما میخورید و به دکتر مراجعه میکنید تنها از طریق 2 قطره خونی که از لاله گوش گرفته میشود به بررسی عفونت بدن میپردازند و در مقایسه با خونگیری زمانبر و حجم زیاد ما بسیاز کاربردی و سریع است.
نه تنها در چین که در کره هم اگر فرد دچار حالاتی شبیه سکته شود اولین کار سوزن زدن به نقاط خاضی از بدن است و واقعا بعدش بهتر میشود .این طب سنتی قرنها کار کرده و به هرحال روی خود این مردم جواب میده.نزدیک 1 میلیارد جمعیت با بهداشت اسف بار توانستند با همین طب سنتی از ما بیشتر عمر کنند . فقط یک مقایسه داشته باشید روی متوسط عمر چینی ها و خود ما ایرانیها.(اونم با اون فقری که داشتند).

ناشناس گفت...

نئورولوژیک اشتباهه (درستش نورولوژیست یا همون متخصص مغز و اعصاب )
با سپاس از این مطلب مفید

حجت قندی گفت...

ممنون از کامنت ها. اون اشتباه لپی رو هم درست کردم.

ناشناس گفت...

کلمه ایجاد در تیتر را به وقوع تغییر دهید، تیتر شما فعلأ معنای درستی نمیدهد.

ناشناس گفت...

باور کنید درست میگن . شما به مبانی طب این گروه آشنا نیستید و این جور مخالفت میکنید

فرزانه احمدی گفت...

دوست عزیز حق کاملا باشماست، من قبلا هم این توصیه های مسخره را دیده بودم ولی وقت نداشتم دنبال منبع معتبری برای ردکردنشان بگردم. متن وبلاگی را که معرفی کردید ترجمه کردم و گذاشتم اینجا:
http://felorence.persianblog.ir/post/6/
شما می توانید این متن را به هرجا که صلاح می دانید ارسال کنید.

ناشناس گفت...

عذر میخوام که در مورد مطلب شما نیست. فرستنده لینک سایت صالحات احتمالاً از اعضای ارتش سایبری است. با ورود به این لینک یک بدافزار روی کامپیوتر شما نصب میشود و اقدام به ارسال اطلاعات شما برای سرورهای وزارت اطلاعات میکند. این برافزار ویروس نیست بنابراین توسط انتی ویروس شما شناخته نمیشود. لطفاً به دوستان خودتون اطلاع بدید و نظرات حاوی این لینک رو پاک کنید.

ساسان گفت...

درود فراوان

سپاس از آگاهی رسانی شماباور کنید همین امروز صبح این ایمیل پروفسور چینی به دستم رسید که نوشته شما را دیدم.

ساسان

ناشناس گفت...

سلام. متاسفانه همين طوره و يک عده بي دقتي ميکنند و اين ايميلها رو دست به دست ميکنند، و يک عده هم بيشتر بي دقتي ميکنن و اونها رو در محافل عمومي منتشر ميکنن.
عده اي هم که خلاص هستند و اينها رو باور ميکنن
روزي نيست که از اين ايميلها براي من نياد و مستقيم به زباله دان هدايت نشه.
حيف سرمايه‌هايي که بايد صرف "ازيادبري" اين خرافه‌ها و شايعه‌ها و اخبار نادقيق و اطلاعات غلط بشه

ناشناس گفت...

سلام.
پروفسور "چيني"؟!!!
فكر نمي‌كنم اين جور رفتارها ناشي از مليت افراد باشه و باز هم بر اين گمانم ضرورتي وجود نداره كه وقتي در مورد افراد قضاوت مي‌كنيم مليت آن‌ها را برجسته كنيم.
غير از اين، با بقيه‌ي مطلب موافقم.