۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

چرا امریکانیروگاههای هسته ای جدید نمی سازد؟

مهمترین دلیلی که امریکا نیروگاههای هسته ای جدید نمی سازد طرفداران محیط زیست (که ذاتا مخالف انرژی هسته ای اند) نیستند. ریسک انرژی هسته ای هم نیست. گر چه حوادثی مثل تری مایل آیلند و چرنویل شواهد وجود این ریسکند و حادثه فوکوشیما دایچی شاهدی بر این است که این ریسک همیشه کم در نظر گرفته می شده است. مهمترین دلیل (به نقل از مجله تایم) هزینه احداث یک نیروگاه جدید است که در حدود 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود. در کشورهایی مانند چین، این دولت است که تصمیم می گیرد که نیروگاههای جدید هسته ای بسازد، هزینه هم برایش چندان مهم نیست. (گر چه حتی چین هم بعد از بحران اخیر تصمیم به توقف ساخت نیروگاههای جدید گرفته است.موقت یا دائمش بعدا معلوم می شود. ) در امریکا این بخش خصوصی است که باید نیروگاه جدید بسازد و بخش خصوصی به اقتصادی بودن تولید انرژی اهمیت می دهد. و فعلا این انرژی اقتصادی نیست. به همین دلیل، در امریکا تمایل چندانی برای ساخت این نیروگاهها وجود ندارد. آخرین نیروگاه هسته ای امریکا هم حدود چهار دهه پیش ساخته شده است.

پ.ن. کدام مغز الاغ خورده ای طرح ساخت استاکس نت به مغزش خطور کرد؟ این احمق تصور آن را هم می کرده که با این کار ممکن است حادثه ای مثل چرنویل به وجود بیاورد؟ یا اینکه فکر کرده که استاکس نت را درست می کنیم و به آنها خبر می دهیم که دستگاههایتان آلوده است، آنها هم کار را متوقف می کنند؟؟!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

اسرائیلی ها ذاتا مغز خر خورده هستند ! اما فکر می کنم شیوه عملکرد استاکس نت بیشتر جمع آوری اطلاعات بوده تا تخریب.

Unknown گفت...

به نظرم مغز الاغ نخورده بودند
با احتمال زیاد اشکالاتی کنترل شده که تنها باعث تعلیق و عقب افتادن ایران بوده به وجود آورده
حالا چرا ؟
باز هم تصور میکنم برای خرید زمان

حجت قندی گفت...

به puti:

اگه طرح از اول این بوده که استاکس نت رو طرح می کنن و به اطلاع ایران می رسونند که این ویروس یا کرم موجوده و قطعا ایران هم کار رو عقب می اندازه، در اون صورت خیلی هم باهوش بودن. ولی با وجود این من با هر خراب کاری در تاسیسات اتمی مخالفم، همونطور که با انرژی هسته ای هم مخالفم. همه کشورها باید دوباره راجع به ریسک این نوع انرژی فکر کنند و برنامه بریزند و تا اونوقت هر گونه توسعه ای باید متوقف بشه به نظر من.

ناشناس گفت...

راستشو بخواید با تحقیقاتی که من تو امریکا میبینم دولت اوباما تمایل زیادی به ساخت نیروگاههای هسته ای داره و سرمایه گذاری هم شروع شده....

بهاره گفت...

سلام. در بیزینس ویک نمودار جالی از عمر نیروگاههای هسته ای امریکا گذاشته. اکثرشان در 10 سال آینده عمرشان تمام می شود! همین الان هم20-3- تایشان مثل فوکوشیما اخر عمرشان است و تکنولوژی دهه 60 میلادی را دارند.

امید گفت...

از آنجایی که مالیات سبز جهت حمایت از محیط زیست به شکل جدی پیگیری میشود و مشکلات جوی که سوختهای فسیلی ایجاد کردن و روی کار آمدن دموکرات ها در امریکا ... باعث شد وامهای دولتی برای سرمای گذآری در بخش نیروگاههای اتومی افزایش پیدا کنه و از اونجایی که این نیروگاهها باعث رشد تکنولوژیهای وابسته میشود طرفداران فراوانی دارد