۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

سرما و تکنیک کشاورزان فلوریدا برای مقابله با سرمازدگی میوه

این سرمای اخیر اینجا ما رو خونه نشین کرده. دیروز رفتیم که در کنار یه تالاب اینجا قدم بزنیم که من بیش از دو دقیقه دوام نیاوردم و پریدم و برگشتم داخل ماشین. سرما به ایالت فلوریدا هم که ایالتی همیشه بهاره رسیده. یه صنعت بزرگ این ایالت هم کاشت میوه است. کشاورزای فلوریدا، برای اینکه میوه هاشون رو از سرمازدگی حفظ کنن، روی اونها آب می پاشن. آب روی میوه در شب یخ می زنه و اون رو از سرمازدگی حفظ می کنه. در حقیقت یخ روی میوه اجازه نمی ده که دمای اون از یه حدی پائینتر بره. می گن که سرما میوه رو شیرین تر هم می کنه، چونکه میوه برای مقابله با سرما کمی شکر اضافه تولید می کنه. من این رو از تلویزیون شنیدم و راست و دروغش با ان بی سی.
اینم همینجوری.

۳ نظر:

Farshad F گفت...

جالبه. من يادمه بزرگترهاي ما هميشه مي گفتند شلغم بايد بك آب يخ بخوره تا تلخي اش از بين بره. اگر هوا خيلي سرد نشه شلغم تلخ خواهد ماند!!

مهدی محمودرباطی گفت...

جالب بود / وبلاگ شما را تازه دیدم پیوند شدید

Babak گفت...

این کاملا درست است. سالها پیش چغندر را در جایی از ایران کشت کردند که متوسط دمای روزانه و حتی ماهانه آن بسیار شبیه به منطقه ای در آمریکا بود که در آنجا کشت چغندر رواج داشت. اما عیار قند چغندر کشت شده در ایران کمتر از چغندر مشابه در آمریکا بود. تحقیقات نشان داد که range دما در منطقه مذکور در امریکا بیشتر از ایران است و سرمای شبانه در افزایش عیار قند بسیار مهم است.