۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

اقتصاد امریکا جان می گیرد.

فردا آمار رسمی رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه سوم سال قبل منتشر خواهد شد و به حدس اقتصاددانان رشدی در حدود 5% را نشان خواهد داد که رشدی بالا برای اقتصادی توسعه یافته است. از همین الان باید انتظار داشت که بازارها جان تازه ای بگیرند. البته این رشد تا حدودی رشدی بدون توانایی ایجاد شغل جدید است. اشتغال در زمان رکود معمولا بعد از رشد سریع اتفاق می افتد. بنابراین نباید انتظار کاهش شدید نرخ بیکاری را در کوتاه مدت داشت.
پ.ن. رشد اقتصادی اعلام شد و این رشد برابر با 5.7 درصد است که از پیش بینی بالاتر بود.

۵ نظر:

رضا شهسوار گفت...

سلام دكتر جان .
قابل توجه اون حضراتي كه در داخل كشور تشريف دارند و توي بوق و كرنا زدند و گفتند دنيا به آخر رسيد و نظام سرمايه داري نابود شد .

Unknown گفت...

سلام
والا ما كه تو چارت هاي روزانه جهشي كوچك روبه با لا را مشاهده كرده ايم و طلا هم پايين رفته است ولي امكان سقوط در كمين نشسته است.

ناشناس گفت...

سلام اقای دکتر

می تونم خواهش کنم در مورد اثرات تحریم احتمالی بانک مرکزی روی تجارت خارجی و دارایی های ارزی کشور در بانکهای خارجی توضیح دهید

ممنون- رحیم

حجت قندی گفت...

سلام
بستگی داره که تحریم از جانب کی باشه. اگر تحریم فقط تحریم امریکا باشه که همین الان هم هست. اما اگه تحریم شامل کشورهای اروپایی هم بشه در اون صورت ایران مجبوره ذخایر ارزیش رو در کشورهای غیرقابل اعتمادی مثل چین و کشورهای عربی نگه داری کنه که هیچ اعتباری ندارند و در واقع داراییها به امان خدا اونجا هستند.

ناشناس گفت...

سفیر ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با رئیس پارلمان جمهوری تاتارستان گفت: ایران درصدد است تا سی میلیارد دلار از سرمایه های خود را از اروپا به روسیه و چین منتقل کند .

رحیم