۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

آیا ماشین نوآوری متوقف شده است؟

"آیا ماشین نوآوری متوقف شده است؟" مقاله ای است بسیار خوب از اکونومیست که مدتی قبل پیشنهاد دادم که ترجمه شود و آقای یراقی (وبسایت یادداشتهای مدیریت ریسک) آنرا ترجمه کرده است. قسمت اول ترجمه اینجاست. قسمت دوم هم اینجاست.

خیلی ممنون از آقای یراقی. ترجمه طولانی است اما مقاله واقعا ارزشمند است.

۶ نظر:

شیکاگو گفت...

خیلی ممنون بابت معرفی.
نام فامیل بنده یراقی است.

ناشناس گفت...

Dear Professor we are keenly wainting for the collapse of the Euro announed by you (unonditionnally) since long time. when it will happen? from so

حجت قندی گفت...

ببخشید بابت تلفظ اشتباه اسم تون. من اون رو درستش کردم. مرسی.

حجت قندی گفت...

ناشناس:

I have changed my mind since then, I thought EURO won't be able to survive. But now I think it all depends on Germany and Germany wants Euro to stay there.
I have written a paper on this that you can find it here.

https://sites.google.com/a/vt.edu/hghandi/

ناشناس گفت...

اقای دکتر سلام
یک استاد اقتصاد می گفت آمریکا دوران رشدش (با نرخ بالا) به انتها رسیده است ایشان می گفت مگر چقدر قرار است که در آمریکا بزرگراه, ساختمان های بلند مرتبه و کارخانه های عظیم با نیروی انسانی فراوان احداث کنند؟ اقتصاد آمریکا در بخش تجارت بین الملل تعیین کننده آینده این کشور است.
هر چند در این مقاله بهره وری کامپیوتر را دست کم گرفته و سهم آن را اندک دانسته ولیکن در اقتصاد اطلاعات، بحث می شود که طلاعات به موقع خود باعث می شود که سازمانها و افراد بهره ور تر عمل کنند و به دنبال رقابت بیشتر باشند.
نظر شما چیست؟
با احترام


حجت قندی گفت...

سلام ناشناس:

ممکن است که دوران رشد بالای اقتصادی امریکا به پایان رسیده باشد یا نباشد. همه اش به این بستگی دارد که موج جدیدی از تکنولوژی مانند دهه نود پدید بیاید یا نه. من البته با این مخالفم که تحلیل درازمدت را بر پایه نشانه های کوتاه مدت بگذاریم. مثلا اگر امریکا همین الان رشد نمی کند آن را ترند دائمی بدانیم. بعد از دهه نود همه فکر می کردند که قدرت اقتصادی امریکا را هیچ کس نمی تواند به چالش بکشد و هیچ چیز جلودار اقتصاد امریکا نیست. آن هم خیلی درست از آب در نیامد.