۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

روبینی: جهان با حمله به ایران به رکود اقتصادی می رود.

دکتر روبینی، اقتصاددانی که با پیش بینی اتفاقات منجر به رکود جهانی اخیر به شهرتی رسیده، در اجلاس داووس گفته است که بزرگترین عدم اطمینان در اقتصاد جهانی احتمال حمله به ایران است. روبینی معتقد است که چنین حمله ای قیمت نفت را به 150 دلار می رساند که منجر به رکود در اقتصاد جهان می شود.

البته در همین سخنرانی، روبینی به مشکلات دیگر اقتصادی در جهان که موانع رشد اند و باعث نااطمینانی در بازارها میشوند اشاره کرده است. اینکه امریکا مسئله بدهی هایش را حل نکرده است، اینکه اروپا به اصلاحاتی ضروری در ساختار اقتصادی اش دست نزده است، و اینکه رشد اقتصادی در چین ناهمگون و ناپایدار است.

۳ نظر:

نیما گفت...

اگر یک جنگ ناخواسته پیش بیاید این حرف قابل قبول است. اما با این مفدمه چینی ها و دوراندیشی هایی که از غرب دارم می بینم، احتمال افزایش قیمت نفت پس از حمله به ایران وجود ندارد. در حال حاظر غرب دارد خودش را برای دنیای بدون نفت ایران آماده می کند و این باید زنگ خطری برای ما باشد
کسی یادش هست که حمله آمریکا به عراق چقدر قیمت نفت را افزایش داد؟ و این افزایش قیمت نفت چند روز باقی ماند؟

حجت قندی گفت...

نیما:

یا ممکن است که غرب ذره ذره دارد با سیاست تحریم جلو می رود به این دلیل که نمی داند پیامد حمله چه خواهد بود؟ اگر با تحریم کم نفتی وضع خراب شود پیش نمی روند. اگر هر قدم که برداشتند اتفاق مهمی نیافتاد آنوقت سمبه را پر زور تر می کنند. واله اعلم:)

ناشناس گفت...

ببین برادر عزیز ایران مثل عراق و افغانستان نیست که هر کسی بتونه به راحتی بخواد بهش حمله کنه