۱۳۸۷ آذر ۲۲, جمعه

نشانه هایی از ادامه رکود در آینده

شاخص بهای عمده فروشی در ماه نوامبر در امریکا ۲.۲٪ کاهش پیدا کرده است که به احتمال زیاد به معنای تورم منفی برای دومین ماه متوالی است. تورم منفی دوباره در ماه نوامبر نشان دهنده این است که رکود تمام نشده است. در اول این هفته هم دولت امریکا ۳۰ میلیارد دلار اوراق قرضه سه ماهه را به حراج گذاشت که به قیمت کمتر از پنج هزارم درصد! فروش رفت. در این میان یکی از خریداران حتی حاضر شده است که به ازای هر یک دلار به دولت قرض می دهد چهار هفته دیگر ۹۹.۹ سنت پس بگیرد. ترکیب این دو سیگنال مهم اقتصادی نشان می دهد که اعتماد در بازار بسیار سست است و ترس نیروی غالب بر بازار است و تا زمانی که ترس غالب است بحران ادامه خواهد داشت. زمانی روزولت در مواجهه با شرایطی مشابه گفته بود که : "تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود ترس است."
The only thing that we should fear is the fear itself.

نوشته قبلی من راجع به تورم منفی

۳ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
فکر کنم منظورتون از قیمت همون بازدهی باشه...چون همونطور که مستحضرید اوراق قرضه با سررسید زیر یک سال دارای قیمت نیستند و به اصطلاح zero coupon نامیده می شوند و فقط نرخ بازدهی دارند.(اگر اشتباه می کنم ممنون میشم حرفم رو اصلاح کنید)



با احترام


کلاید

ناشناس گفت...

با سلام
با تشكر از مقاله هاي زيبا وعلمي شما مي خواستم اين سوال را مطرح كنم كه آيا بالا رفتن قيمت طلا از بازتابهاي همين ادامه ركود است و چرا قبل ازاين ركود هم قيمت طلا بالا مي رفت
با تشكر

ناشناس گفت...

با سلام
شما در نروژ زندگي ميكني؟