۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

اخلاق و اقتصاد

اعتقاد دارم که هیچ سیستم اقتصادی  ای، حتی سیستم هایی با بهترین طراحی ها، بدون رعایت حداقلی از اخلاق توسط اکثریت قاطع اجتماع راه به جایی نخواهد برد. به همین دلیل، تصور من این است که ریشه های اخلاقی که باعث توسعه مثلا در ژاپن، امریکا، و آلمان شده اند به شدت توسط ما نادیده گرفته شده اند. به همین دلیل باید درباره اخلاق و اقتصاد نوشت خوشبختانه اخیرا نوشته هایی که درباره اخلاق و اقتصادند بیشتر می شوند. یکی از این نوشته های خوب، نوشته ای از حسین رحمتی است در روزنامه امروز دنیای اقتصاد. حسین خوب اقتصاد را می فهمد و نوشته هایش مطمئنا ارزش خواندن دارند.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام به حجت عزیز
مدت‌هاست که مشتری فید شما و چند تا دیگه از بچه‌های اقتصاد خونده هستم
من در آستانه مهاجرت م(حدود یک سال دیگه باید برم) و کل دارایی‌م برای تبدیل شدن به دلار پونزده میلیون تومن سپرده بانکی با سود بیست درصده، با توجه به اینکه سال دیگه حتما باید دلار بخرم واسه رفتن، و چیزهایی که نوشتین درباره گرون شدن دلار، الان سرگردون شدم که دلار بخرم یا نه؟
از اونجا که پس اندازم ناچیزه، هر یک دلار هم برای حیاتی خواهد بود، واسه همین اینجا پیغام گذاشتم. شما می‌تونید راهنمایی کنید که چه کنم؟

ناشناس گفت...

من هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت دلار نمی تونم به شما بدم. قیمت دلار به مسائل سیاسی خیلی ربط پیدا کرده که نمی شه اونها رو پیش بینی کرد. اگه روابط ایران و غرب به این ترتیبی که هست ادامه پیداکنه قیمت کاهش نخواهد یافت.

Mr. HBB گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
حجت قندی گفت...

آقای حبیبی؟!

آقا اگه نوشتن ما خدای نکرده به اون چیزا منجر می شه بفرمایین تعطیل کنیم:)

ناشناس گفت...

نه آقا، نوشته‌های شما خیلی هم روشنگرانه و به تبع آرام‌کننده است
منبع استرس جای دیگه‌س
فقط شوخی بود که مثلن ما هم در مکتب شما و دوستان تحلیل و پیش بینی بلد شدیم!

ناشناس گفت...

نظر قبلی رو پاک کردم از جهت ناشناس‌مانی