۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

چین کاپیتالیست تر است یا امریکا؟

فقط افزایش ثروت 70 نفر از ثروتمندترین اعضای کنگره خلق چین از تمام ثروت تمامی اعضای کنگره امریکا + رئیس جمهور و کابینه اش + نه عضو دادگاه عالی امریکا (مجموعا 660 نفر) بیشتر بوده است. ثروت 70 نفر از ثروتمندترین اعضای کنگره خلق چین به 89.9 میلیارد دلار رسیده است که 11.5 میلیارد دلار بیش از سال پیش آن است. (گزارش از Hurun Report منعکس شده در Marginal Revolution)

برای مقایسه بهتر، ثروت دو درصد از ثروتمندترین اعضای کنگره خلق چین (مجموعا 60 نفر) به طور متوسط 1.44 میلیارد دلار است. ثروت متوسط دو درصد ثروتمندترین اعضاء کنگره (11 نفر) برابر 323 میلیون دلار است. ثروتمندترین فرد کنگره جمهوری خواهی از کالیفرنیاست که اگر در کنگره خلق چین بود رتبه او از نظر ثروت در میان اعضای کنگره خلق چهلم بود.

البته این معیاری برای اینکه بگوییم کدام کشور کاپیتالیست تر است نمی شود. ولی به هر حال بیانگر این هست که چین به چه سمتی حرکت می کند.

۶ نظر:

نیما گفت...

مردم چین به شدت در فقر اطلاعاتی نسبت به سران و رهبران خود نگه داشته می شوند. هم چنین نسبت به کل دنیا.
مردمان چین مثل مورچه های کارگری هستند که همه آنها برای ملکه خود محکوم به کار در شرایط بسیار سخت هستند.
شاید خیلی از ما فقط شهرهای بزرگ چین را دیده ایم مانند پکن ، شانگهای و گوانزو. اما چین واقعی را باید در شهرهای دیگر جستجو کرد. بیشتر شهرهای چین به شدت از فضای پلیسی برخوردار هستند.
قطعا سران چین از این فقر اطلاعاتی مردمان خودشان لذت می برند و ظاهرا آمارها نیز همینگونه نشان می دهند

ناشناس گفت...

ممنون از نظرات جالب شما اگه میشه زودتر این بلگ رو به روز کنید

ناشناس گفت...

ممنون از نظرات جالب شما اگه میشه زودتر این بلگ رو به روز کنید

ناشناس گفت...

اقای قندی عزیز اگه بتونید تحلیل جامعی از اینده سکه و ارز داشته باشید ممنون میشم لطفا مارو از نظرات زیبای خود مطلع سازید

حجت قندی گفت...

نیما خان:

من هم با شما موافقم که مردم چین در فقر اطلاعاتی به سر میبرند. ولی در سالهای گذشته، فضای چین بازتر و بازتر شده است. اظهار نظر و اعتراض هم آسانتر از گذشته شده است.

حجت قندی گفت...

ناشناس ها:

از لطفتون ممنون.