۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

قیمت گوشت در قصابی محله ما :)

اول اینو بگم که ما در شهر بزرگ زندگی نمی کنیم و اینجا (ویرجینیا تک) در حقیقت در وسط ناکجاآباد هست، که البته من خیلی هم از این حالتش خوشم می یاد. همه چیز وسط مزارع و جنگله. در عمل ما به قول خودمون وسط دهاتیم. اما اگه به مغازه های اینجا نگاه کنین، عملا همون مغازه هایی هستند که توی شهرهای بزرگ هم می بینین، به جز مغازه های لوکس شهرهای بزرگ که اینجا پیداشون نیست. در فروشگاههای زنجیره ای اینجا، گوشت (که به صورت پوندی و نه کیلویی فروخته می شه و پوند هم 45 صدم کیلو هست)گوشت مرغ هم قیمت متفاوتی داره. گوشت رون معمولا خیلی ارزون و کمتر از یک دلار هر پوند هست. گوشت سینه گرونتر و حدود سه دلاره. گوشت اصطلاحا حلال هم از گوشت معمولی خیلی گرونتره. ایجا قیمت گوشت حلال حدود 5.5 دلار بر پوند هست.
اما گوسفند زنده خیلی ارزونه. ما اینجا گاهی گاهی گوسفند زنده می خریم. دو روز پیش با دوستان سه تا گوسفند زنده خریدیم. دلیل خرید اینه که پیدا کردن گوشت خوب توی مغازه ها سخته. ما یه دوست امریکایی اینجا داریم (که دکترای بیوشیمی داره و در دانشگاه کار می کنه) و البته گوسفند هم پرورش می ده. گوسفندهایی که اون داره یک نوع نژاد اسکاتلندی هستند که گوشت خیلی مرغوبی دارند. قیمت هر کدوم (به وزن 100 تا 110 پوند) دقیقا صد دلار بود که از ایران خیلی ارزونتره. گوشت چنین گوسفندی در حدود کیلویی 5 تا 7 هزار تومن درمیاد که از مغازه اینجا ارزونتر هست.
اینم یه یادداشت برای اینکه یه یادداشت گذاشته باشم. همین.
پوندی 3 تا 17 دلار به فروش می رسه. گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند رو می شه به قیمت 3 پوند خرید ولی مثلا گوشت دنده گوسفندی خیلی گرونتره و تا 17 دلار بالا می ره.

۴ نظر:

jeerjeerak گفت...

Huh, I didn't know you can buy live sheep there!!! Do you guys have to slaughter it yourselves then?

راهداری گفت...

دکتر کمی می تونی راجع به آینده دلار و بخصوص طلا بعد از رکود مطلبی بنویسی یا لینکی بدی...

با تشکر

ناشناس گفت...

In virginia, you can buy live stock and slaughter it, yes. the farmr cannot slaughter and sell the meet. So he sells alive. But I don't know how to do it. A friend of mine does it and our American friend helps with skinning and other things. Without them it is very difficult.

ناشناس گفت...

آقای راهداری
من به جای شما باشم طلا رو کنار می ذارم.
طلا به ریسکش نمی ارزه.
آینده قیمتی اش رو هم نمی دونم. متاسفانه.