۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

با این سواحل صنعت گردشگری ایجاد نمی شود.

یکی از مهمترین جذابیت های توریستی هر کشور سواحل آن است. دوبی، که به مرکزی برای گردشگری تبدیل شده است، سعی در گسترش سواحل خود دارد. به دو روش هم این کار را انجام می دهد. ساخت جزایری مصنوعی مانند پروژه عظیم نخل جمیره، که 78 کیلومتر به سواحل دوبی اضافه خواهد کرد، روش اول است. و آوردن آب دریا به داخل شهر از طریق ایجاد کانالهای مصنوعی روش دوم است. در کنار این سواحل هم هتل های گرانقیمت مانند هتل هفت ستاره برج العرب و ویلاهای گرانقیمتی ساخته می شود که به منبع درآمد اصلی دوبی تبدیل شده اند.
سوال این است که ما چه کم از دوبی داریم؟ ما هم می توانیم سواحل خود را تبدیل به مکانهایی برای جذب توریست و صنعت گردشگری کنیم. جواب: نه نمی توانیم. به عکس های زیر نگاه کنید تا دلیلش را متوجه شوید. ساحلی که به صورت طبیعیش بسیار زیباست مانند مرکز جمع آوری زباله است. این همه پلاستیک و کثافت که مطمئنم سالهاست که در آنجا انباشته شده و کسی دست همت به تمیزی ساحل بلند نکرده است. شرمی است بر پیشانی سازمان گردشگری و شهرداری های شمال. دولت، استانداری ها و شهرداری هایی که نمی توانند ساحلی را با این همه گردشگر داخلی تمیز نگه دارند مطمئنا برنامه جدی برای گسترش صنعت گردشگری در داخل ندارند.
عکسها از فارس نیوز، برای بهتر دیدن روی عکسها کلیک کنید.








۵ نظر:

ناشناس گفت...

شرمی است بیشتر بر پیشانی مردمی که همه جای میهن زباله دانی سرای آنهاست.

حجت قندی گفت...

نادر خان:
با نظر شما موافقم. ما مردم هم بی تقصیر نیستیم.

ناشناس گفت...

به نظر من این یکی از دلایل است که توریست ها از ایران گریزانند . توریستی که کنار ساحل نتواند روی تخت آفتاب بگیرد ، مشروب بخورد و ... استفاده کنند هیچ وقت کشورهای مثل ایران را انتخاب نخواهد کرد همه توریستهای ، توریست جاذبه های طبیعی نیستند ، خیلی می خواهند بیایند هزینه کنند و حالاشو ببرنند.

ناشناس گفت...

ما نه تنها توی جذب توریست موفق عمل نمیکنیم در تخریب محیط زیست هم دستی بر آتش داریم اگه شمال رو به گند میکشیم جنوب رو هم داریم مرجان هایش و جلبک هایش راکه منبع تنفس دریاست نابود می کنیم شاید چند ساله دیگه به خاطر این توریست ها به کشورمون بیاند که چطوری به بهانه پیشرفت جنوب رو به گنداب و شمال رو به زباله دانی و خلاصه دعوت کنیم ازشون بزرگترین گنداب ها و لجن زارها رو ببینند, من که گریم می گیره

ناشناس گفت...

چرا به شهرداری شمال؟! به مردم که فرهنگشون و شعورشون نمی رسه که آشغال نریزند....