tag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post9073276435349657479..comments2023-10-28T04:44:14.622-04:00Comments on اقتصادانه: تصویر نامطلوب ایران در تصور جهانیUnknownnoreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-77058420671677578482013-04-15T06:30:52.609-04:002013-04-15T06:30:52.609-04:00اقای دکتر شما از اینکه ابران در کنار پاکستان نام ب...اقای دکتر شما از اینکه ابران در کنار پاکستان نام برده شده اظهار تعجب و تا حدی ناراحتی میکنید. آیا شما تا کنون در پاکستان زندگی کرده اید؟ آیا با یک پاکستانی صحبت کرده اید در این باره؟ من پاکستانی هایی را میشناسم که به خاطر تجارت هر از گاهی به تهران می آیند. نکته جالبی که از آنها میشنوم این است که بشدت از دست دروغ و کلک بازاری های ایران شاکی اند و پاکستان خود را بیشتر ترجیح میدهند.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-9719504628711216472013-04-14T03:57:40.772-04:002013-04-14T03:57:40.772-04:00فکر کنم مسئله ساده تر از این هم بتونه برطرف بشه. ی...فکر کنم مسئله ساده تر از این هم بتونه برطرف بشه. یعنی بعید میدونم همهی دیدی که از ایران وجود داره به خاطر سیاستهای دولتها باشه. مقداری از این دید از دید ناراضی ایرانیان ساکن خارج از کشور میاد.<br />و به وسیله ی این جمع هم میتونه اصلاح شه. <br /><br />یه مثال ساده، من یه سری دوست هندی دارم که در طول ماههای گذشته مقدار زیادی از هند و قشنگیهاش و ازادیهاش و خلاصه خوبیهاش برام گفتن. این ماه سفری به هند برام جور شد و وقتی جاهایی که میخواستم برم رو براشون گفتم، خیلی از جاها خط خورد و علاوه بر اون کلی هم اصرار داشتن که هیچ جایی رو به هیچ وجه در هیچ ساعتی از روز تنهایی نرم! در واقع در طول صحبتهای گذشته شون به هیچ وجه به ناامنی هند اشاره نکرده بودن. صرفا از خوبی هاش برای من گفتن. شاید اگه من هند میرفتم و جاهای مختلفش رو هم تنها میدیدم باز ناامنی هند رو نمیدیدم. <br />ولی مثلا مشابه همین موردی که شما اشاره کردین، وقتی از من نوعی ایرانی پرسیده میشه ایران چه جوریه، خودم هم ایمان ندارم به خوبی ها و قشنگیهاش و میمونم چی بگم. در حالی که قشنگی های ایران اون قدر هست که ارزش تعریف شدن داشته باشه. <br />پ. میدونم که مقدار زیادی از تصویر ضد ایرانی که تو جهان الان موجوده از رسانه ها میاد. ولی فکر میکنم دلیل موندن این تصویر تو ذهن مردمان و پاک نشدنش ، ندیدن مثال نقضه. و این مثال نقض رو من و شما و انها و کسایی که خارج از ایران سفر میکنن میتونن به نمایش بذارن. <br />موفق باشین.<br />لالهAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-5908659905355815132013-04-13T19:46:04.345-04:002013-04-13T19:46:04.345-04:00به نظر من موضوع خیلی ساده است! ایران نباید هیچ درا...به نظر من موضوع خیلی ساده است! ایران نباید هیچ درامدی غیر از فروش انر به قیمت مفت داشته باشه! دقیقا ایران شبیه زن فاحشه تحصیلکرده ای شده که بهش اجازه نمیدن جز ازراه تن فروشی از راه دیگری درامد داشته باشه وبرای اینکه بتونن بیشتر ازش سواری بگیرن سعی میکنن اون رودر عموم بدنام تر کنن تا هیچوفت نتواند به فکر منبع درامد دیگری بیفتد(حالا یک عده غیرتی نشن بگن چرا اینجوری توصیف میکنی فقط دارم مثال میزنم) چرا باید منابعش رو سریعتر بفروشه؟ چون بتونه منابع لازم برای چین رو تامین کنه که محل سرمایه گذاری پولدارهای دنیا مثل امریکا و اسراییل و اروپاست اونهم مفت باید تامین کنه که برای اونها سودآوری داشته باشه!جنس تولیدی چین باید مفت دربیاد وگرنه کسی نمی خره و تاگر چین ورشکست بشه همه سرمایه گذاران مدک.ر ورشکسته میشن! این وسط نفش مردم و جکومت ایران هم روشنه! اونا خیلی خوب مردم احساسی و کوتاه بین ما رو میشناسن! خوب مردمی که با یک عوره سردیشون میکنه وبا یک کشمش گرمیشون میکنه خوب طعمه هایی هستن و خوب سواری میدن!!! (انتخابات سال 84 یادتونه پول نفتشونو می خواستن مردم)یک حکومتی هم میدارن بالاسرشون(ظاهرا با انتخاب خودشون اما درواقع اونها مردم رو کنترل میکنن که به کی رای بدن( کی بهتر از ا . ن )خوب نتیجه همینه! اونورهم اینجوری تبلیع میکنن !!! گیر خوب پا اندازههایی افتاده این مملکت ما!!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-27810311271482034772013-04-13T07:37:56.441-04:002013-04-13T07:37:56.441-04:00این مساله به بافت ایرانیان خارج از کشور هم مرتبط ا...این مساله به بافت ایرانیان خارج از کشور هم مرتبط است که از دیرباز به مخالف بودن با نظام حاکم در ایران شهره هستند. این قبیل مهاجران برای توجیه خود و همچنین استفاده از امکانات جامعه ی میزبان به نوعی ایران را تیره تر از آنچه برای معمول مردم هست نشان می دهند. مهاجرت های بسیاری چه دانشجویی و چه غیر آن پس از انقلاب به خارج از ایران انجام شده که بسیاری از این مهاجرت ها جنبه ی سیاسی نداشته است. بسیاری از آنها نیز به مدد ثروت های ایجاد شده پس از انقلاب مهاجرت کرده اند. در حال حاضر بافت ایرانیان خارج از کشور ممکن است بسیار متفاوت از گشته باشد ولی هنوز گفتمان پیشین سیطره دارد. مقاله زیر نیز نکات جالبی درباره این نوع خودشکنی ایرانیان دارد:<br />http://www.bbc.co.uk/blogs/persian/viewpoints/2012/11/post-376.html<br /><br />"حقیقت این است که جامعه عاجزی که اعضای آن نتوانند بدون هراس از تبعات قانونی حتی یک حساب بانکی ساده داشته باشند، جامعهای که از زادگاه و ریشه خود منفصل شده باشد، جامعهای که قشر جوان و دانشجویش در معرض انواع محدودیتهای تحصیلی و مالی قرار داشته باشد، جامعهای که با محدودیتهای سنگینی در امور تجاری و بازرگانی درگیر باشد، جامعهای که مراکز فرهنگی آن به آسانی تعطیل و داراییهایش مصادره شود، جامعهای که ثروت و درآمد اعضای آن به دلیل تحریمهای چندجانبه و موانع کاری رو به کاهش و زوال باشد، جامعهای که بدون ارتکاب کوچکترین گناه مدام مجبور به پنهانکاری و جستوجوی مفّرهای قانونی باشد، جامعهای که در دموکراتیکترین کشورها نیز گرفتار انواع فشارهای نامتعارف، کنترلهای امنیتی و تبعیضهای نامعقول شده باشد، قطعاً در رقابت بر سر نفوذ سیاسی فرسنگها عقب خواهد ماند."Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-53727994775960232492013-04-13T00:16:53.495-04:002013-04-13T00:16:53.495-04:00آرش ایرانی: امیدوارم که بحث در این باره باز بشه. خ...آرش ایرانی: امیدوارم که بحث در این باره باز بشه. خود باز شدن بحث به جواب سوال شما منجر خواهد شد. حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-68808676832365559302013-04-13T00:15:10.359-04:002013-04-13T00:15:10.359-04:00آقای مجید آواژ: از نظرتون ممنون.
آقای مجید آواژ: از نظرتون ممنون.<br />حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-33667517003662128952013-04-12T16:26:22.953-04:002013-04-12T16:26:22.953-04:00!!! هیچ یک از نظرات ناشناس نظر من نيست!!!!!!!! هیچ یک از نظرات ناشناس نظر من نيست!!!!!مجید آواژhttp://www.behsad.com/weblognoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-29570930517154437922013-04-12T16:23:19.975-04:002013-04-12T16:23:19.975-04:00چون عادت ندارم ناشناس نظر بدهم و به اشتباه نظر قبل...چون عادت ندارم ناشناس نظر بدهم و به اشتباه نظر قبل را با نام ناشناس مطرح کردم، این جا هم نام و آدرس خود را درج می کنم.مجید آواژhttp://www.behsad.com/weblognoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-4231632061116152662013-04-12T14:47:21.565-04:002013-04-12T14:47:21.565-04:00دوستان عزیز در شرایط امروز چه راهکاری رو برای یرون...دوستان عزیز در شرایط امروز چه راهکاری رو برای یرون رفت از وضعیت کنونی و ارتقاع چهره بین المللی رو پیشتهاد می دهند ؟ به نظرشماچگونه می توان هماهنگی ایرانیان خارج ار کشور بیشتر شود؟Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16191914645426772418noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-40161838951266983582013-04-08T18:57:59.450-04:002013-04-08T18:57:59.450-04:00من هم کاملا با آقای قندی هم عقیده هستم که رهبر و ر...من هم کاملا با آقای قندی هم عقیده هستم که رهبر و رئیس جمهور اصلا نمی توانند غیر دیپلماتیک حرف بزنند. حالا هرجا که باشه. رهبران در هر جایی که صحبت می کنند و در هر جمعی نماینده شخص خود نیستن بلکه نماینده یک ملتند و باید بدونند حرفهای آنها انعکاس جهانی داره و به موضع یک ملت یا یک کشور تعبیر خواهد شد حالا در هر جمعی که باشه. از طرفی من هم کاملا معتقدم که ما ایرانیان خارج از کشور هم بنا به دلایل مختلف در موارد مختلفی چهره ایران رو تخریب کردیم. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-1890814133012148312013-04-08T17:42:02.414-04:002013-04-08T17:42:02.414-04:00آقای مقیمی:
من مخالف این حرف شما هستم که حرفهای ر...آقای مقیمی:<br /><br />من مخالف این حرف شما هستم که حرفهای رهبر یا رئیس جمهور ایران در این شرایط فعلی می تونه غیر دیپلماتیک باشه. حالا هر جا حرف بزنند. <br /><br />با مطلب دوم شما موافقم که قسمتی از بدبینی نسبت به ایران به دشمنی با رژیم ایران بر می گرده که سابقه سی ساله داره. حرف من اینه که انگار ما سعی نکردیم که چهره بهتری از ایران معرفی کنیم. به عکس، بیشتر کسانی که فعالیت سیاسی موافق یا مخالف در ایران می کنند به تبعات تبلیغاتی کارهاشون بر علیه ایران یا فکر نمی کنند یا اهمیت نمی دهند.حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-11648505795363165842013-04-08T17:05:17.611-04:002013-04-08T17:05:17.611-04:00اما آقای دکتر درباره ی مطلب شما فکر میکنم کمی باید...اما آقای دکتر درباره ی مطلب شما فکر میکنم کمی باید توطئه گرایانه نگریست.این مطلب من رو به فکر فروبرد که نکنه کره ی شمالی هم اون جهنمی نیست که در تصور ماست؟<br />ببینید به هر حال مواضع رژیم ایران در قبال صهیونیسم با قدرت های جهانی بسیار متفاوته،علی رغم اون چه که خیلی ها فکر میکنند صهیونیسم محدود به اسرائیل نیست بلکه اسرائیل جلوه ی کوچکی از صهیونیسم هست و پایتخت اول اون ها واشنگتن .<br />شما شرکت news corporation متعلق به مراک رو در نظر بگیرید.این فرد صهیونیست هست آیا واقعا" انتظار دارید مواضع رسانه های بی شمار وابسته به اون که بسیاری از اون ها مرجع اول خبری مردم دنیاست نظیر fox news به نفع بزرگترین دشمن صهیونیسم باشه.<br />اما عملکرد کاملا" حرفه ای این رسانه ایجاب میکنه برای حفظ اطمینان مخاطبان زمانی اسرائیل رو کاملا" محکوم کنه،از جنبش های مردمی آمریکا حمایت کنه و به دولت آمریکا بتازه و در مواقعی به نفع جمهوری اسلامی ایران تحلیل کنه.اما در نهایت این ها کمکی شایان بر مواضع کلان این شبکه هست.<br />متاسفانه رسانه های خارجی زبان ایران هم کاملا" غیر حرفه ای،جانبدارانه و غیر علمی فعالیت میکنند و تبعا" مخاطبانشون یک صدم شبکه های مرجع نمیشه.<br />البته که اخیرا المیادین که غیر علنی وابسته به حکومت ایران هست کمی حرفه ای عمل میکند.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12389158486272753802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-47449060730721237632013-04-08T16:59:03.639-04:002013-04-08T16:59:03.639-04:00هر فردی به تناسب جایگاه مکانی،زمانی و مرتبه ی سیاس...هر فردی به تناسب جایگاه مکانی،زمانی و مرتبه ی سیاسی ادبیات مناسب خودش رو استفاده میکنه.<br />رهبری در دیدار سران کشور ها با ادب دیپلماتیک از نقاط مشترک صحبت میکنند ،در مجامع عمومی سخنرانی ای میکنند که بیشتر بر نقاط مشترک محوریت داره اما سخنرانی های داخلی ایشون به هیچ وجه جنبه ی دیپلماتیک نداره.مستحضر هستید که ادبیات دیپلماتیک دو جنبه داره،1-ادب 2 دروغ.<br />مثلا" اوباما و سارکوزی چه عباراتی درباره ی نتانیاهو به کار بردند زمانی که فراموش کردند میکروفون را خاموش کنند؟این را با رفتار آن ها در مجامع رسمی مقایسه کنید و جالب اینجاست بعد از آن هم عملکرد اسرائیل کان من لم یکن بود.<br />سخنان رهبری در مشهد هم بی پرده و واقع گرایانه هست نه رک و بی پرده و این منحصر به رهبر ایران نیست.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12389158486272753802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-81956888699739868832013-04-08T12:33:13.085-04:002013-04-08T12:33:13.085-04:00به ناشناس:
با شما موافقم. اما این فقط دولتمردان ن...به ناشناس:<br /><br />با شما موافقم. اما این فقط دولتمردان نیستند که در عمل می خواهند ثابت کنند که هر چه در ایران می گذرد بد است. بسیاری از مهاجرین به غربت هم چنین می کنند. ما هم تقصیر داریم.<br /> از جمله اینکه کارهایی که برای ترمیم چهره کشور باید انجام دهیم نمی کنیم.حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-215436929121999972013-04-08T12:19:33.424-04:002013-04-08T12:19:33.424-04:00به ناشناس: (مدیر مهندسی در یکی از شرکتهای بین المل...به ناشناس: (مدیر مهندسی در یکی از شرکتهای بین المللی) بعضی از آدمها در کشورهایی مثل کاناداو امریکا به همین طریقی که شما می فرمائید به کشورهای دیگر نگاه می کنند. ولی اگر مثلا شما ایران را ازاین نقشه حذف کنید گمان کنم که با بقیه آنچه می بینید چندان مخالفتی نداشته باشید. همین است که نگران کننده است.حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-31619017131003225752013-04-08T11:42:54.049-04:002013-04-08T11:42:54.049-04:00متاسفانه دولتمردان ایرانی اصرار عجیبی دارند که کشو...متاسفانه دولتمردان ایرانی اصرار عجیبی دارند که کشور ایران رو بسیار خشن تر و سرسخت تر از اونی که واقعا هست نشون بدهند. مثلا اگر مردم ایران رو بحال خود رها کنند، دیگه امروزه روز بندرت کسی پیدا میشه که سر خود بخواد به یک سفارت خارجی حمله کنه و از دیوارش بالا بره یا بخواد پرچم یک کشور رو آتش بزنه اما دولتمردان ایرانی با اصرار می خوان القا کنند که مردم ایران خواهان انجام این قبیل امور هستند و در موارد متعدد مردم رو تحریک به انجام این قبیل امور می کنند. مساله دیگر این هست که همین دولتمردان با وجود سالیان طولانی نشستن بر صندلی قدرت هنوز کاملا با ادبیات دیپلماتیک بیگانه هستند. مثلا شما پیام رهبری رو در اول سال نو در مشهد در نظر بگیرین، ایشون می خواند بگه که اگر کسی بما حمله کنه ما عکس العمل سخت نشون میدیم، بجای اینکه از ادبیات دیپلماتیک، اگر کسی به ما حمله کند ما با تمام قدرت و توان از خود دفاع کرده و متجاوز را مجازات میکنیم، میگه اگه غلطی بکنند ما تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان می کنیم!!! یعنی شهرهایی با صدها هزار غیر نظامی رو نابود میکنیم. مفهوم همون مفهومه اما نحوه بیان رو ببینین اون هم از طرف کسی که بیش از 30 سال هست در بالاترین سطوح قدرت بوده.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-44173285170934706142013-04-08T08:30:23.116-04:002013-04-08T08:30:23.116-04:00جناب دکتر
من بعنوان شخصی که مدیر مهندسی در یکی از...جناب دکتر <br />من بعنوان شخصی که مدیر مهندسی در یکی از شرکتهای بین المللی هستم پاسخ می دهم که زیاد به صحبتهای این جماعت کانادایی که هدفشان بردگی مدرن در کشورشان از متخصصانی که بعنوان مهاجر می گیرند نباشید و نظر آنها هم زیاد مهم نیست چون عددی نیستند این کشورهای تازه بدوران رسیده!!. مطمئن باش کسی یا کسانی که این نقشه را تهیه کرده اصلا تا بحال اسم ایران را نشنیده که بخواهد در مورد آن اظهار نظر کند. من خیلی با این جماعت کار کرده ام شما که خودت آمریکا هستی بهتر میدانی که من چه می گویم. چرا دفتر امور خارجه آلمان یا فرانسه یا همان انگلستان چنین کاری نمی کند؟؟؟؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-66015070409384385482013-04-08T05:43:42.026-04:002013-04-08T05:43:42.026-04:00به ناشناس:
درسته. در کانادا دید نسبت به ایران خیل...به ناشناس:<br /><br />درسته. در کانادا دید نسبت به ایران خیلی بدتر از جاهای دیگه هست. اما در ژاپن هم مثلا دید مردم بهتر از دید مردم کانادا نیست.حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-24788954919155186852013-04-08T05:42:38.390-04:002013-04-08T05:42:38.390-04:00ناشناس:
درسته. این حمله به سفارتها خیلی نشونه بدی ...ناشناس:<br />درسته. این حمله به سفارتها خیلی نشونه بدی از بی امنیتی در یک کشور هست. یعنی که مثلا دولت یک کشور حتی قادر نیست که امنیت دیپلماتهای خارجی رو تضمین کنه. حجت قندیhttps://www.blogger.com/profile/04241042760824187644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-69050620916261302272013-04-08T05:26:33.256-04:002013-04-08T05:26:33.256-04:00برای کانادایی ها این تصویر مخدوش تره کلا بعد از قض...برای کانادایی ها این تصویر مخدوش تره کلا بعد از قضیه زهرا کاظمی و همچنین روی کار آمدن دست راستی ها در کانادا، خیلی ذهنیت بدی نسبت به ایران دارند. مثلا هیچ کشور غربی تا حالا خودش مستقیما و در ابتدا اقدام به تعطیلی سفارت ایران در اون کشور نکرده. بریتانیا هم بعد از تعطیلی سفارتش درتهران، سفارت ایران رو تعطیل کرد اما کانادا بدون هیچ دلیل خاصی دست به این کار زد و در واقع شروع کننده کار بودAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6788625537132005559.post-34040724367251673972013-04-08T01:57:51.013-04:002013-04-08T01:57:51.013-04:00به این فکر کن وقتی تو یه کشور از دیوار سفارتش بالا...به این فکر کن وقتی تو یه کشور از دیوار سفارتش بالا می رن اون کشور از نظر اونها امن نیستAnonymousnoreply@blogger.com